مقالات

درباره شرکت کویر تایر

تاريخچه:

شركت كويرتاير در اواخر سال ۱۳۶۶ با سرمايه اولیه يك ميليون ريال تأسيس گرديد و عمليات اجرایي احداث كارخانه براساس موافقت اصولي صادره از وزارت صنايع و با ظرفيت اسمي۲۵,۵۰۰ تن از نيمه دوم ۱۳۷۰ در زميني به مساحت ۱۱۲ هكتار در شهرستان بيرجند آغاز گرديد و در نوزدهم مهر ماه سال ۱۳۷۷ با صرف ۳۵۰ ميليارد ريال سرمايه‌گذاری ریالی و ارزبری ۸۴ ميليون دلار به بهره‌برداری رسيد.

 شرکت کویرتایر بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی است که در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ وزنی) و بیش از ۲۲ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ تعدادی) در این کارخانه تولید می‌گردد.

دانش فنی و ماشين آلات:

شرکت کویرتایر اولین شرکت تایرساز ایرانی است که دانش فني طراحی و تولید تايرهای راديال بلت سیمی و بدون تیوب سواری (نسل برتر تایر) را از شركت ماتادور اسلواكي، يكي از خوشنام‌ترین شركتهای اروپا، خریداری نموده است.

ماشين‌آلات و تجهیزات نصب شده در خط تولید شركت كويرتاير از برندهای مشهور اروپا و ژاپن با تکنولوژی‌های نوین خریداری شده است که به علت مجهز بودن به سیستم‌های پیشرفته کنترلی و ابزار دقیق از جهات متعددی در صنعت تایر کشور منحصر به فرد می‌باشد.

از آنجایی که تایر یک قطعه ایمنی در خودرو محسوب می‌شود، به منظور حصول اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی، کلیه فرآیندهای تولید مجهز به سیستم‌های هوشمند کنترل کیفیت بوده و تجهیزات مدرنی در آزمایشگاه‌ها و واحد ارزیابی محصول این شرکت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ماموریت:

طراحی و تولید انواع تایر و ساخت ماشین آلات تایرسازی با استفاده از فناوری‌های نوین در جهت تامین نیازهای ملی / منطقه ای و در راستای صیانت از منابع ملی و تحقق مناقع ذینفعان

چشم انداز:

پیشتاز در فناوری تولید تایر و ساخت ماشین آلات تایرسازی در کشور و مطرح در منطقه تا افق 1404

 

سهامداران:

  • شركت گروه مديريت سرمايه گذاری اميد با ۶۷/۳۸ درصد
  • شرکت پاک انرژی نیکوگستر ۱/۵ درصد
  • صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین بازنشستگی ۱/۴۲ درصد
  • سایر سهامداران و سهامداران مردمی ۲۹/۷ درصد

اشتغال زایی:

شرکت کویرتایر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی و تولیدی استان خراسان جنوبی زمینه اشتغال مستقیم و تمام وقت ۱۲۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۲۰۰۰ نفر را فراهم نموده است. همچنین در این کارخانه از توانمندی ۱۵۰ کارشناس، کارشناس ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف و با تجربه بالا که عمدتاً از دانشگاه‌های معتبر کشور با بالاترین رتبه‌های علمی فارغ التحصیل شده اند، استفاده می‌گردد.

 

ظرفیت تولید:

ظرفيت پروانه بهره برداری شرکت در حال حاضر ۲۷۹۰۰ تن انواع تاير و نوار دور رینگ (فلپ) در سال می‌باشد که با تلاش و همت مدیران، کارشناسان و کارکنان سخت‌کوش این مجموعه، تولید سالیان اخیر آن با راندمان حدود 92 درصد ظرفیت قابل دسترس سالیانه، صورت پذیرفته است.

طرح توسعه:

پروژه توسعه شرکت با دو رویکرد کوتاه مدت ومیان مدت در دست پیگیری و اجراست. در طرح توسعه کوتاه مدت، ارتقاء دانش فنی و تنوع سایز در تایرهای رادیال استیل بلت تا سطح آخرین دستاوردهای کیفی، زیست محیطی و فناوری روز دنیا از یک‌سو و نوسازی و توسعه ماشین آلات به منظور دستیابی به ظرفیت تولید معادل ۳۰ هزارتن از سوی دیگر هدف گذاری شده است. طرح توسعه میان مدت با هدف ایجاد ۴۰ هزار تن ظرفیت جدید تولید در کارخانه‌ای مجاور طرح فعلی، طرح ریزی شده است و در نظر است با توکل برخدای متعال با جذب تکنولوژی‌های نوین در زمینه دانش فنی و ماشین آلات، انواع تایرهای تمام سیمی (All Steel) ویژه اتوبوس، کامیون، کامیونت، و مینی بوس و انواع تایرهای ویژه خودروهای شاسی بلند و اسپرت با پهنای بیشتر و ارتفاع کمتر، طراحی و تولید گردد.

ویژگی‌هایی چون راحتی سرنشین، فرمان‌گیری بهتر، شتاب پذیری و ترمزگیری مطلوب و طول عمر بیشتر از جمله مؤلفه های مورد نظر در محصولات تولیدی در طرح توسعه میان مدت شرکت می‌باشد.

 

کویرتایر شرکت مشتری مدار:

شرکت کویرتایر بخش اعظمی از نیاز تایر شرکت‌های خودروسازی داخلی مانند ایران خودرو، سایپا، کرمان خودرو، ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل را تأمین می‌نماید. در راستای ارائه خدمات نوین فروش، شبکه توزیع متمایزی در اداره بازاریابی و فروش فعال شده است تا تأمین کننده نیازهای جدید بازار مصرف باشد و به دلیل اطمینان از تولیدات، تمامی محصولات خود را به مدت ۴۸ ماه از تاریخ تولید حک شده بر روی دیواره تایر به دلیل خرابی ناشی از فرایند تولید، ضمانت می‌نماید. کویرتایر دارای شبکه گسترده توزیع و فروش محصول در سراسر کشور بوده و از این طریق محصولات خود را به مصرف کنندگان ارائه می‌نماید.

همچنین به منظور ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان گرامی، شرکت کویرتایر دارای مراکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور می باشد.

برای خرید محصولات کویرتایر از ایکس تایر کلیک کنید

1403-01-10
image